Brev:
Mæt?
13. december 2010
Alder:
2 mdr.
Mæt?
Hej Helen
Tusinde tak for dit sidste svar, det er gået rigtig godt med at vænne min datter til at sove i liften i stedet for på arm.
Jeg er imidtertidigt stødt ind i et andet problem, som jeg håber du kan hjælpe mig med. Først skal jeg fortælle at jeg indtil for nylig har ammet hende, men fandt ud af at hun (selvom hun tager fint på) ikke virker til at blive ordentligt mæt ved brystet. Efter at have forsøgt med flaske har hun mere ro i kroppen, virker mere salig efter hun har spist, pludrer mere og sover bedre og mere roligt for sig selv. Jeg har på baggrund af dette valgt at gå over til flaske (undtagen om natten hvor jeg stadig ammer).
Problemet er så at det ikke er hver dag hun vil spise særlig meget fra flasken, nogle dage går det rigtig godt og så har jeg den gladeste baby og andre dage brokker hun sig hurtigt over flasken og vil ikke spise mere og jeg har derved en noget mere utilfreds og urolig baby, som nogen gange kun kan være oppe 30 min før hun virker træt igen.
Problemet viser sig også i barnevognen hvor hun gerne vil være når hun har spist godt og meget hurtigt brokker sig de dage hun ikke spiser godt.
Det er meget frustrerende for mig at hun ikke bare spiser når hun har det så meget bedre ved at spise mere og jeg føler mig hurtigt meget bundet til lejligheden de dage hvor hun ikke spiser, da det er enormt stressende for mig at stå med en grædende baby midt ude i byen, især når det er så koldt som det er nu, så jeg ikke bare kan tage hende op. Jeg er meget forvirret over hvorfor hun ikke bare spiser og kommer derved også til at bekymre mig for om hun fejler noget.
Jeg har prøvet at trække tiden, for at gøre hende mere sulten, prøvet at svøbe hende og gøre hende døsig inden måltidet og sætte mig i et stille rum osv og ligemeget hjælper det.
Hendes meget svingende appetit var der også de sidste uger hvor jeg ammede, hvilket jeg troede var en ammestrejke.
Håber virkelig du kan hjælpe.
Hilsen den frustrerede mor